Weight Watchers ervaringen delen

Ben je van plan om  met Weight Watchers te beginnen, maar weet je niet of het dieet echt iets voor jou is? Dan ben je hier aan het juiste adres.

Er blijken veel vragen te zijn over het Weight Watchers dieet. Het is een zeer sterk en doeltreffend dieet, maar er is ook veel onduidelijkheid. Denk aan de ProPoints en de SmartPoints… hoe zit dat? En hoe werkt het online gedeelte van Weight Watchers nu?

Weight Watchers ervaringen kunnen jou helpen om een juiste beslissing te maken. Op deze website lees je er dan ook alles over.

De grootste voordelen van afvallen met Weight Watchers

In 1963 bedacht Jean Nidetech een nieuw dieet genaamd Weight Watchers. De huismoeder kampte destijds met overgewicht. Het wereldwijde succes van het dieet kwam ook voor haar als een verrassing. Sleutel tot het succes is het feit dat Weight Watchers zich weet te onderscheiden van elk ander dieet. Wat zijn de grootste voordelen wanneer je wilt afvallen met Weight Watchers?

Positieve ervaringen

Over het algemeen zijn de ervaringen met Weight Watchers zeer positief. Je hoeft daarvoor alleen maar even op het wereldwijde web naar recensies van deelnemers te zoeken. Het dieet is dan ook niet voor niets zeer populair bij duizenden mensen. Zelfs bekende sterren als Oprah, Rosie O’Donnell en Kate Winslet zijn er kilo’s door kwijtgeraakt. Weight Watchers is dan eenvoudig te volgen door zowel mannen als vrouwen.

Bijeenkomsten in heel Nederland

In heel Nederland worden er regelmatig Weight Watchers bijeenkomsten georganiseerd. Daardoor weet het zich te onderscheiden van elk ander dieet. Deelnemers kunnen er hun ervaringen en tips gemakkelijk met elkaar delen. Bovendien voelt de bijeenkomst met gelijkgestemden als een extra steun. Je kunt elkaar stimuleren om van Weight Watchers een groot succes te maken.

Steun door online programma

Misschien heb je er geen behoefte aan om naar een Weight Watchers bijeenkomst te gaan. Gelukkig vormt het internet in dat geval de perfecte oplossing. Tegenwoordig kun je namelijk ook deelnemen aan een uitgebreid online programma. Hierbij komen gesprekken, tips en ervaringen met het Weight Watchers dieet uitgebreid aan bod. Bovendien bieden de cursussen je de nodige begeleiding en steun tijdens het volgen van het dieet. Dit geeft je net dat beetje meer stimulans om door te zetten.

Uitstekende begeleiding

Een van de grootste voordelen van afvallen met Weight Watchers is de uitstekende begeleiding. Niet alleen in de vorm van een cursus, maar ook bij het sporten. Het dieet biedt namelijk de mogelijkheid om te trainen onder professionele begeleiding. Meestal dien je bij de inschrijving op een sportschool aan te geven dat je een dieet volgt en begeleiding wenst. Daarna volgt er een intakegesprek en worden de doelen op papier gezet. In het puntensysteem van Weight Watchers kun je met sportieve activiteiten zogeheten Activity Points verdienen. Alleen al een stukje wandelen in de buitenlucht levert je al punten op. Daarmee wil het dieet deelnemers stimuleren om meer te bewegen.

Ruime keuze aan recepten

Bij Weight Watchers draait het natuurlijk om effectief afvallen. Bewust eten en veel bewegen vormen de pijlers van het dieet. Het vinden van gezonde ingrediënten en recepten is bij dit dieet gelukkig niet erg lastig. Je hebt namelijk de keuze uit tientallen gezonde producten waar je heerlijke verse maaltijden mee kunt bereiden. Zo vind je op de Nederlandse website van Weight Watchers onder andere een heerlijk recept van snelle curry met broccoli en kip. Of wat dacht je van een heerlijk kwarktoetje met appel en banaan? De ruime keuze aan recepten en de mogelijkheid om lekker en gezond te eten is een van de grootste voordelen van afvallen met Weight Watchers.

Conclusie

Het dieet van Weight Watchers kent wereldwijd vele volgers. Dat is niet gek, want er is sprake van veel voordelen. Denk aan een optimale begeleiding en een ruime keuze aan recepten. Weight Watchers maakt dat afvallen ook lekker kan zijn.

Eet gezond en verbrand calorieën met het Weight Watchers puntendieet

Het Weight Watchers puntendieet is wereldberoemd. Zelfs mediapersoonlijkheid Oprah Winfrey is er zeer enthousiast over. Nadat ze er reclame voor maakte in haar talkshow besloten duizenden vrouwen het Weight Watchers puntendieet te gaan volgen. Bij sommige personen vlogen de kilo’s er af. Wat zijn de kenmerken van het Weight Watchers puntendieet?

Basis van het Weight Watchers puntendieet

Weight Watchers is in feite gebaseerd op twee principes, namelijk het verbranden van calorieën en veel bewegen. Op deze manier val je namelijk binnen enkele maanden kilo’s af. Sommige deelnemers raken al binnen een paar weken de nodige kilo’s kwijt. Uiteindelijk is het de bedoeling dat je jouw streefgewicht bereikt door het Weight Watchers puntendieet te volgen. Hierbij krijgt elk voedingsproduct een bepaald aantal punten. Een gezond product met weinig calorieën, suikers en vetten ontvangen daarbij meer punten. Ongezonde voedingsmiddelen hebben juist heel weinig punten.

Punten verzamelen met gezonde producten

Het is de bedoeling dat je elke dag een voldoende aantal punten behaald door gezonde producten te eten. Denk bijvoorbeeld aan voldoende groente en twee stuks fruit per dag. Weight Watchers hoopt hiermee dat gezonde producten uiteindelijk een vast onderdeel worden van je levensstijl. Het verzamelen van punten is een soort stimulans. Je bent op de goede weg wanneer je op een dag veel punten verzameld. Dat is absoluut iets om trots op te zijn.

SmartPoints puntensysteem

Het Weight Watchers puntendieet is de afgelopen jaren wel veranderd. Tot voor kort nam men deel aan het ProPoints dieet. Hierbij verzamelde je punten wanneer er producten met weinig calorieëen werden gegeten. Voedingsmiddelen met veel calorieën, suikers en vetten moest je zoveel mogelijk vermijden. De afgelopen jaren heeft wetenschappelijk onderzoek uitgewezen dat bewegen en gelukkig zijn minstens zo belangrijk is als gezond eten. Weight Watchers heeft deze bevindingen verwerkt in een dieet met een nieuw puntensysteem. Het Feel Good Dieet en het bijbehorende SmartPoints puntensysteem is zodoende gebaseerd op drie punten:

• Food: Kies voor gezonde producten met het SmartPoints puntensysteem
• Fit: Meer bewegen met persoonlijke fitdoelen en Activity Points.
• Feel: Neem de tijd voor jezelf, blijf in balans en wees gelukkig

Superfoods

Gezonde voedingsmiddelen waarmee je als deelnemer veel punten kunt verdienen worden zogeheten ‘super foods’ genoemd. Denk bijvoorbeeld aan mager vlees, magere zuivel en veel fruit. Ook niet-zetmeelrijke groenten en volkoren granen zijn goed voor lichaam en geest. Het Weight Watchers puntendieet geeft je heus wel eens de vrijheid om even te ‘zondigen’. Dit dien je echter wel binnen de perken te houden.

Activity Points

Het nieuwe puntendieet van Weight Watchers toont aan dat er voor gewichtsverlies meer nodig is dan het verbranden van calorieën alleen. Het is namelijk ook belangrijk dat je lekker in je vel zit. Niet alleen letterlijk, maar ook figuurlijk. Zodoende worden deelnemers gestimuleerd om meer te bewegen. Ga bijvoorbeeld eens wandelen of rennen in de buitenlucht. Een regelmatig bezoek aan de fitnesschool is natuurlijk ook een goed idee. Voor het ondernemen van sportieve activiteiten krijg je zogeheten ‘Activity Points’.

Echte ervaringen

Hieronder een filmpje over de echte ervaringen die gebruikers met het Weight Watchers puntendieet hadden. Het is een filmpje uit Vlaanderen.