Eet gezond en verbrand calorieën met het Weight Watchers puntendieet

Het Weight Watchers puntendieet is wereldberoemd. Zelfs mediapersoonlijkheid Oprah Winfrey is er zeer enthousiast over. Nadat ze er reclame voor maakte in haar talkshow besloten duizenden vrouwen het Weight Watchers puntendieet te gaan volgen. Bij sommige personen vlogen de kilo’s er af. Wat zijn de kenmerken van het Weight Watchers puntendieet?

Basis van het Weight Watchers puntendieet

Weight Watchers is in feite gebaseerd op twee principes, namelijk het verbranden van calorieën en veel bewegen. Op deze manier val je namelijk binnen enkele maanden kilo’s af. Sommige deelnemers raken al binnen een paar weken de nodige kilo’s kwijt. Uiteindelijk is het de bedoeling dat je jouw streefgewicht bereikt door het Weight Watchers puntendieet te volgen. Hierbij krijgt elk voedingsproduct een bepaald aantal punten. Een gezond product met weinig calorieën, suikers en vetten ontvangen daarbij meer punten. Ongezonde voedingsmiddelen hebben juist heel weinig punten.

Punten verzamelen met gezonde producten

Het is de bedoeling dat je elke dag een voldoende aantal punten behaald door gezonde producten te eten. Denk bijvoorbeeld aan voldoende groente en twee stuks fruit per dag. Weight Watchers hoopt hiermee dat gezonde producten uiteindelijk een vast onderdeel worden van je levensstijl. Het verzamelen van punten is een soort stimulans. Je bent op de goede weg wanneer je op een dag veel punten verzameld. Dat is absoluut iets om trots op te zijn.

SmartPoints puntensysteem

Het Weight Watchers puntendieet is de afgelopen jaren wel veranderd. Tot voor kort nam men deel aan het ProPoints dieet. Hierbij verzamelde je punten wanneer er producten met weinig calorieëen werden gegeten. Voedingsmiddelen met veel calorieën, suikers en vetten moest je zoveel mogelijk vermijden. De afgelopen jaren heeft wetenschappelijk onderzoek uitgewezen dat bewegen en gelukkig zijn minstens zo belangrijk is als gezond eten. Weight Watchers heeft deze bevindingen verwerkt in een dieet met een nieuw puntensysteem. Het Feel Good Dieet en het bijbehorende SmartPoints puntensysteem is zodoende gebaseerd op drie punten:

• Food: Kies voor gezonde producten met het SmartPoints puntensysteem
• Fit: Meer bewegen met persoonlijke fitdoelen en Activity Points.
• Feel: Neem de tijd voor jezelf, blijf in balans en wees gelukkig

Superfoods

Gezonde voedingsmiddelen waarmee je als deelnemer veel punten kunt verdienen worden zogeheten ‘super foods’ genoemd. Denk bijvoorbeeld aan mager vlees, magere zuivel en veel fruit. Ook niet-zetmeelrijke groenten en volkoren granen zijn goed voor lichaam en geest. Het Weight Watchers puntendieet geeft je heus wel eens de vrijheid om even te ‘zondigen’. Dit dien je echter wel binnen de perken te houden.

Activity Points

Het nieuwe puntendieet van Weight Watchers toont aan dat er voor gewichtsverlies meer nodig is dan het verbranden van calorieën alleen. Het is namelijk ook belangrijk dat je lekker in je vel zit. Niet alleen letterlijk, maar ook figuurlijk. Zodoende worden deelnemers gestimuleerd om meer te bewegen. Ga bijvoorbeeld eens wandelen of rennen in de buitenlucht. Een regelmatig bezoek aan de fitnesschool is natuurlijk ook een goed idee. Voor het ondernemen van sportieve activiteiten krijg je zogeheten ‘Activity Points’.

Echte ervaringen

Hieronder een filmpje over de echte ervaringen die gebruikers met het Weight Watchers puntendieet hadden. Het is een filmpje uit Vlaanderen.

2 thoughts on “Eet gezond en verbrand calorieën met het Weight Watchers puntendieet

  1. Ik heb ww in 1999 voor het laatst gevolgd. werkte. Ben wel weeer aangekommen maar dat was mij eigen schuld.

Comments are closed.